lördag 20 mars 2010

Reservtrupperna ut på spaningsuppdrag.



Jag skickade ut mina reservtrupper för att spana in solen. De skulle informera mitt elitgarde ifall det är "grönt" att hälsa på solen en stund. Mina elittrupper består naturligtvis av burdusa typer som biter skarpt ifrån sig vid minsta anstöt. Längst till vänster är deras förvånansvärt givmilde Fältmarshalk och den tillika snabbt växande General "Bishop". De andra i bakgrunden är busar, lönnmördare och stråtrövare av de värsta slag.






De tappra reservisterna är dessa. Notera även att det yngsta kompaniet har fått order om att hälsa på solen. Detta kan de göra tack vare sitt specialskydd. I sinom tid vet man resultatet av detta våghalsiga projekt. Den yngsta plutonen består bland annat av "Skorpionplutonen från Trinidad". Men dem anses jävligt lata. För de vill aldrig titta upp ur jorden. Ordervägran på ett tidigt stadium får icke förekomma på min ära! Jag samtycker inte till detta förfarande och har således inte gett upp hoppet om att de ska lära sig vett och etikett.

De andra från samma pluton är desto mer samarbetsvilliga och består av bönder som gillar "7 grytor" samt små ynglingar som går i puberteten med "turbo" fart.

1 kommentar:

Michael Salemsson sa...

Jag fick en fråga om burken i mitten med massa flugor i. Det var en maggotburk jag hade glömt från en isfiske-tur. Jag hörde att det "surrade" ljudligt från min flytoverall och det uppenbarade sig en snabb Aha-upplevelse. Flugorna fick hälsa på våren och naturen. Imponerande att de kan klara sig i en liten burk så där. Insekterna kommer ( man behöver inte had Ph.D för att fatta det) att överleva oss som art. De facto, finito.