söndag 28 februari 2010

Extraplantorna slutsåld

Plantorna som annonserades ut fick nya trygga kärleksfulla hem. Jag tackar köparna för sponsringen samt ber dem rådfråga mig vid eventuella problem.

Jag kan eventuellt få 3-4 nya plantor leveransklara om 1 månad. Men för tillfället är det slutsålt. Det är bra om vi chiliodlare har några dubletter kvar. I fall någon har riktigt otur kan man sponsra den andra av solidariska skäl.

Köparna får sina övriga plantor efter ytterligare tillväxt under magical lamp om c:a 2 veckor.


Plantor som var leveransklara. 2 Bih Jolokia, 1 Bishops Hat + 1 Chocolate scotch Bonnet i mycket fin skick. Dessa hittade nya trygga hem med mycket kärlek. Karaktäristiskt för mina plantor är att det har ganska tjocka stammar och är satta.









Detta beror på att mina plantor får mycket motion. Denna fläkt utnyttjas då och då under dagen. Det gör så att plantorna får "gympa" ( vänd gärna på krukan under fläktningsförhållandet så det blir jämn fin cellulosamuskulatur hos plantan). Ibland undrar jag om jag inte har överutnyttjat fläkten. Vissa plantor har fjällvärldskarakteristik. Tjocka stammar samt kraftiga blad.





Ovanifrån perspektiv på första leveransen. Största plantan var Bishops hat med en mankhöjd på 25 cm. Ena Bih Jolokian hade blomskott.

Inga kommentarer: