torsdag 18 februari 2010

Min Fina Habanero


Min fina Habanero den 24 December 2009. Bladen och allt såg fina ut. Om man går längre ner i forumet så såg man vad för typ av bladskada den fick senare. I panik klippte jag bort varenda blad och grenar den 16 Februari 2010. Intressant med den här Habaneron är att den fick bladlöss. Jag har redan klippt ner den två gånger d.v.s alla blad. Då jag gick en fruktlös kamp mot bladlössen. Jag hade testat alla klassiska metoder. Till slut doppade jag hela plantan i ett badkar med såpa i 30 minuter!! När det fortsatte komma löss efter det så klippte jag bort allting. Det man ser på bilden är hur den ser ut efter klippning och bladlössangrepp. Kort sagt en riktig jävla överlevare denna Habanero. Skulle den dö så skulle jag bli lite ledsen. " Hang in there buddy".

Inga kommentarer: