torsdag 27 januari 2011

Aphid attacks....

I bought some new soil. And have had Aphids on most of my new peppers. Inluding some of my last season plants. Damn these little critters from hell . I can not get rid of them with biological methods. And finding ladybugs at this time of year is not something that is easily done. I really, really hate Aphids. My whole section of chile pepper plants are in jeopardy. Stunted growth has ocurred to 5-6 of my plants thanks to Aphids. I must think...and reorganize my mind. In what the aphids would interpretate as a rather diabolical way.

2 kommentarer:

Peter sa...

Ja, fy f-n vad jag tycker illa om dem. Har tyvärr inga andra knep än att klämma ihjäl dem och såpsprita dem. Har hittat några få i förrådet där jag övervintrar ett par chiliplantor, men jag är där och klämmer dem hela tiden nu. Flyttade även dit ett litet spindelnät med nykläckta spindlar och hoppas att de kan växa till sig och käka upp dem...

Mari sa...

Hej Mikael
Vist är det trist med bladlös!!! tidigare hade jag bara såpa i vattnet sen fick jag veta att om man ska ha t-sprit/etanol i vattnet då tar man även död på deras ägg. Det blev mycket bättre efter det, nu sprejar jag kanske bara en gång i månaden förr fick jag göra det "hela" tiden.
Ville bara berätta om du inte kände till det...